Prowadzenie biura rachunkowego z pewnością nie jest łatwym kawałkiem chleba. Przede wszystkim trzeba znać się na przepisach, by nie narazić klientów na straty finansowe. Biura rachunkowe przeważnie są ubezpieczone na wypadek błędów w zeznaniach klientów i konieczności zapłaty mandatu do Urzędu Skarbowego bądź ZUSu.
Takie ubezpieczenie obowiązuje jednak przeważnie tylko raz w roku, dlatego więcej niż jedna pomyłka może skutkować zrujnowaniem budżetu biura rachunkowego i jego klienta. Z tego powodu wszystkie osoby pracujące w biurze rachunkowym powinny w bardzo dobrym stopniu znać przepisy prawa podatkowego, a w razie wątpliwości samemu sprawdzić dany przepis w ustawie.
Klienci biura rachunkowego
Klientami biur rachunkowych są przeważnie małe i średnie przedsiębiorstwa, a nierzadko również jednoosobowe działalności gospodarcze. Większość biur rachunkowych zapewnia tak zwaną księgowość online, gdzie klient ma możliwość samodzielnego wprowadzania kosztów i wystawiania faktur swoim klientom. Zadaniem biura jest wtedy dopilnowanie, czy wszystkie rachunki i faktury są wystawiane w sposób prawidłowy, a odliczenie kosztów faktycznie przysługuje w takiej wysokości, jak uważa klient biura. Na koniec roku biuro rachunkowe sporządza PIT, który jest wysyłany do Urzędu Skarbowego, a jego kopię otrzymuje klient biura. Popyt na biura rachunkowe jest spory, ponieważ w Polsce powstaje mnóstwo nowych firm. Dobre warunki spowodowane ostatnio wprowadzoną ulgą na start sprawiają, że Polacy chętnie zakładają nowe firmy i potrzebują biura rachunkowego.