Przy obecnej na rynku, wszechstronnej konkurencji, żywotność firm uzależniona jest w bardzo dużym stopniu od działań marketingowych i szeroko pojętej reklamy. Jedną z metod promujących daną firmę są gadżety reklamowe dla firm. To różnego rodzaju produkty, wytwarzane na zamówienie w celu zwrócenia uwagi jak największego grona potencjalnych klientów. Należą do nich: artykuły biurowe, kubki, smycze na klucze, maskotki, kartki okolicznościowe, czy nawet odzież, torby i szereg innych przedmiotów, zawierających przede wszystkim nazwę lub logo firmy. W zależności od wielkości i powierzchni danego gadżetu reklamowego, umieszcza się na nim często również dane adresowe z numerem kontaktowym do firmy.
Gadżety dla firm stanowią zwykle rodzaj upominku, prezentu, rozdawanego przy różnych okazjach, takich jak imprezy firmowe, targi firmowe, festyny rodzinne, akcje promocyjne. Rozdawanie prezentów to budowanie pozytywnych relacji z klientami, które mogą zaowocować długofalową współpracą i utrzymywanie dobrych stosunków z grupą klientów, którzy już korzystają z usług firmy. Korzystnie, gdy przedmioty te pełnią użyteczną funkcję, przydają się podczas codziennych czynności i tym samym stale przypominają o istnieniu, dostępności ofiarodawcy, jego możliwościach, a tym samym zakresie oferowanych usług. W tym wypadku doskonale sprawdzają się takie gadżety reklamowe jak: pokrowce na telefony i tablety, długopisy, kalkulatory, teczki, notesy, kalendarze, powerbanki, pendrivy. Przy zamawianiu odpowiednich gadżetów należy przede wszystkim zadbać o jakość tych produktów. Sposób ich wykonania, to jak będą się prezentować ma bardzo istotne znaczenie i powinno być adekwatne do jakości usług świadczonych przez reklamująca się firmę. Dla stałych klientów warto zainwestować w droższe upominki, natomiast przy reklamie masowej, gdy celem jest rozpowszechnienie ogólnej wiedzy na temat istnienia firmy na rynku, można wybrać nieco tańsze rozwiązania. Upominki mogą być dobierane stosownie do branży w jakiej dana firma działa. Biorąc pod uwagę okoliczność przy jakiej zostaną ofiarowane, możemy mówić o gadżetach uniwersalnych – rozdawanych przy festynach, czy akcjach reklamowych oraz o prezentach na specjalna okazję – dla stałych klientów, czy partnerów biznesowych.
Gadżety dla firm stanowią ponadczasową i bardzo skuteczną formę reklamy, a inwestycja w nie zawsze się opłaci. Aby zaistnieć i następnie utrzymać się na rynku trzeba przede wszystkim dbać o jakość świadczonych usług, ale również być wciąż widocznym i nie dawać o sobie zapomnieć.