Gadżety reklamowe doskonale sprawdzają się w czasie wakacji. jednak firmy, które chcą w ten sposób zareklamować swoje produkty lub usługi za grupę docelową najczęściej wybierają urlopowiczów spędzających wakacje w nadmorskich kurortach lub nad jeziorami.
Tymczasem bardzo atrakcyjną grupą odbiorców są turyści wybierający aktywne formy wypoczynku – np. turystykę górską. Jednak gadżety reklamowe przygotowane dla tej grupy muszą posiadać dwie ważne cechy. w przeciwnym przypadku będą zupełnie nieprzydatne i nie zareklamują firmy lub jej produktów. Jakie to cechy?
Cecha nr 1 – niezawodność
Turystyka górska nie zawsze oznacza przyjemne wędrówki po nasłonecznionych wzgórzach. Wręcz przeciwnie – w górach często dochodzi do zmian pogody, w wyniku których turyści narażeni są na niekorzystne warunki atmosferyczne, jak np. silny wiatr lub ulewny deszcz. Taka aura wymaga dużej wytrzymałości i sprzętu, na którym można polegać.
W związku z tym gadżety reklamowe przygotowane z myślą o miłośnikach górskich wycieczek musi cechować niezawodność. To jedyny sposób na zbudowanie wizerunku marki, do której można mieć zaufanie nawet w najtrudniejszych momentach. Sprzęt niskiej jakości z pewnością nie przyniesie oczekiwanych efektów.
Cecha nr 2 – funkcjonalność
Drugą cechą gadżetów reklamowych, która cieszy się popularnością wśród turystów górskich jest funkcjonalność. Chodzenie po górach jest energochłonne i może oznaczać duży wysiłek. W związku z tym turyści zabierają ze sobą tylko niezbędny sprzęt.
Dlatego też wszelkie gadżety, których przydatność jest co najmniej dyskusyjna, nie będa się cieszyć zbyt dużą popularnością. W związku z tym ich używalność będzie znikoma – podobnie jak udział w budowaniu wizerunku marki.
Najpopularniejsze gadżety reklamowe dla turystów górskich
W jakie zatem gadżety reklamowe warto inwestować? Na pierwszym miejscu znajduje się odzież termiczna, która bije obecnie rekordy popularności. Oczywiście nie zachęcamy do inwestowania ogromnych budżetów, w oddychającą bieliznę. Jednak czapeczki lub kominy są jak najbardziej trafionymi pomysłami. A dodatkową zaletą gadżetów tego typu jest duża widoczność.
Kolejną grupą gadżetów reklamowych dla miłośników aktywnego wypoczynku są wszelkiego rodzaju manierki, bidony i kubki termiczne. Jest to sprzęt pierwszej potrzeby, bez którego turyści nie wyruszają nawet na najłatwiejsze trasy. W związku z tym ich potencjalna używalność jest wysoka. A osiągnięty efekt marketingowy może być bardzo dobry.
Doskonale sprawdzą się także inne akcesoria turystyczne jak np. latarki lub scyzoryki. Należy jednak pamiętać, że bezwzględnie muszą posiadać wymienione powyżej cechy – niezawodność oraz funkcjonalność. W przeciwnym razie nie będą spełniać swoich funkcji, a budżet przeznaczony na ich zakup będzie budżetem straconym. A tego każdy specjalista odpowiadający za marketing chciałby uniknąć.