Strona głównaUncategorizedWykorzystanie sztuki na korzyść marketingu i biznesu

Wykorzystanie sztuki na korzyść marketingu i biznesu

Zdecydowanie sztuka we współczesnym świecie zaczęła mieć zupełnie nowe oblicze, które klasycznym twórcom nawet nie przyszłoby na myśl. Dzięki nowym możliwościom technologicznym również sztuka zyskała nowe formy przekazu i wyrazu.

Komercjalizacja sztuki

Sztuka zaczęła stanowić formę przekazu dla nowoczesnego marketingu, przez co granica między sztuką i komercją zaczęła się zacierać. Art branding to zjawisko, które dowodzi temu najlepiej, gdyż polega na wykorzystywaniu elementów i form sztuki w celach marketingowych, by budować wizerunek marki. Może to być poprzez malarstwo, film, fotografię, modę, architekturę, muzykę, performance. Formy i style mogą być także przemieszane, jeżeli taka koncepcja odpowiada koncepcji marki.

Art branding jest zjawiskiem znanym już od dawna i stanowi bardzo ważny element w strategii budowania wizerunku ze względu na oczekiwania współczesnego odbiorcy, a także ogromną konkurencyjność na rynku. Jednak komercjalizacja pozwala także na promowanie sztuki i jej przejawów. Artyści wykorzystują również działania marketingowe, by promować swoją markę – poprzez social media, rozszerzanie zasięgów, pozycjonowanie.

Sztuka użytkowa

Sztuka nowoczesna może mieć wiele wymiarów i przejawów. Często kojarzy się z sztuką abstrakcyjną, która pozostawia niejednoznaczny przekaz i duże pole do interpretacji. Wielu współczesnych artystów wykorzystuje elementy otoczenia i przedmioty użytku codziennego do tworzenia sztuki, dzięki czemu powstaje sztuka użytkowa. Z wielu kreacji sztuki możemy korzystać, np. rzeźbionych ławek, biżuterii, zastawy stołowej. Należy pamiętać, że sztuka nie zawsze ma głęboki przekaz – często jest to sztuka dla sztuki, w której liczy się forma ponad treść.

Dlaczego upowszechnienie sztuki jest dobre?

Sztuka kojarzy się wielu osobom z czymś luksusowym, co można oglądać w galeriach i muzeach. Czymś, co jest przejawem kultury wysokiej i jednocześnie jest często kosztowne. Dzięki komercjalizacji sztuki można dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i pokazać im, że sztuka ma o wiele więcej do zaoferowania, niż starożytne rzeźby. W ten sposób sztuka może się rozwijać, przekazywać wartości i uczyć społeczeństwo wrażliwości na działalność artystyczną.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne