Prowadzenie własnego przedsiębiorstwa produkcyjnego lub handlowego w znacznej większości przypadków wiąże się z koniecznością dostarczania do naszych klientów konkretnych towarów. Z tego właśnie powodu zawsze należy zadbać o to, żeby zostały one w prawidłowy sposób zapakowane, zabezpieczone oraz oznakowane. O ile w przypadku większych wysyłek doskonale sprawdza się folia stretchująca, która świetnie zabezpieczy całą paletę, o tyle mniejsze paczki trzeba zapakować inaczej. Rozwiązaniem może być biały papier pakowy, który występuje w zróżnicowanej formie, o różnych od siebie parametrach, które łatwo dopasować do naszego indywidualnego zapotrzebowania.
Klient indywidualny czy firmowy?
To jest pierwsze pytanie, które należy sobie zadać, kiedy zastanawiamy się nad zakupem. Papier pakowy biały dla prywatnych klientów powinien być ładny i błyszczący, podczas gdy większe paczki dla firm można zapakować nieco inaczej, ponieważ docelowo i tak zostaną przepakowane. Jeśli robimy niewiele interesów z innymi przedsiębiorcami, to powinniśmy zdecydować się na prążkowany papier o wysokiej gramaturze i z połyskiem, który nie tylko przetrwa wszelkie machinacje poczty czy kurierów, ale też po prostu bardzo dobrze wygląda.
Biały papier pakowy, który zostanie użyty do spakowania wysyłek do innych firm, może być siarczanowy i bez prążkowania. Jest praktyczny, łatwy w zastosowaniu i korzystny cenowo oraz nie wygląda źle. Jest to powszechnie stosowane rozwiązanie wśród przedsiębiorców i na pewno nikt nie poczuje się nim urażony.
Trzeba zwracać uwagę na gramaturę!
Papier pakowy biały o niskiej gramaturze nadaje się tylko do lekkich i niezbyt dużych pakunków. Do dużych pudeł, szczególnie tych ciężkich, potrzebna będzie dużo wyższa gramatura, gdyż cienki papier może po prostu bardzo łatwo ulec zniszczeniu. W dodatku często zależy nam na tym, żeby nadrukować bezpośrednio na papierze jakieś oznaczenia lub adres wysyłki, a grubsze papiery znoszą takie zabiegi zdecydowanie lepiej.
Chociaż jest to rozwiązanie nieco droższe, to lepiej jest postawić na lepszej jakości biały papier pakowy niż potem żałować i słuchać pretensji o to, że paczka doszła do adresata w złym stanie i ze zniszczonym opakowaniem. Ceny opakowań i tak można z łatwością wrzucić w firmowe koszty, a różnica w hurcie jest na tyle niewielka, że nie powinna być dla nas na dłuższą metę odczuwalna. To powód, dla którego nie warto jest skąpić. Kolejnym jest to, że klienci naprawdę zwracają uwagę na takie szczegóły, a budowanie doskonałego wizerunku marki powinno być prowadzone na wszystkich frontach.